Tips Kekal Cergas sepanjang mengandung dengan set mengandung Shaklee

 

Tips kekal cergas sepanjang mengandung dan mudah bersalin


Basmalah
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Tips kekal sihat dan bertenaga sepanjang bersalin.

Selepas viral wawa zainal aka sis farah wahidah nampak fresh, bertenaga selepas melahirkan anak ke dua. Ramai tertanya-tanya. Apa rahsianya. Tiada rahsia cuma beberapa tips semoga bermanfaat untuk semua.






1. Sentiasa positif dan fikir yang baik-baik. 

Di awal pregnancy sememangnya mencabar namun sentiasa fikir kita boleh bergerak cergas dan cerdas. Fikiran kitalah yang menggerakkan tubuh badan kita. Loya-loya tu biasa itu simptom biasa bagi ibu mengandung. Solusi saya *Vitamin C Chew Shaklee. No preservative sugar. Tetap ada penyerapan nutrisi walaupun kerap muntah.

2. Jangan biarkan perut kosong.

Biasanya di awal pagi dan sebelum tidur. Pagi adalah sangat penting bagi yang bekerja. Saya amalkan susu esp dan kurma. Biasanya akan tahan sampai pukul 10pagi. Selain makan multi vitamin Shaklee, vitalea, vit c, bcomplex sebelum ke sekolah.
Jangan skip waktu makan tau.

3. Lebihkan sayur-sayuran dan buah buahan di dalam hidangan makanan.

Jadikan buah-buahan sebagai pengganti junk food atau pun boleh juga biskut jika anda suka. Semoga baby di dalam perut mendapat nutrien terbaik dari pemakanan ibu.

4.  Minum air secukupnya.

Badan memerlukan air yang cukup untuk kekal hidrat dan tak mudah letih. Sediakan botol khas supaya lebih berdisiplin untuk minum. sifirnya mudah sahaja. Untuk 25kg berat adalah 1 liter air. Berat ketika mengandung lebih kurang 50kg jadi lebih kurang 2liter air masak. Kurangkan minuman manis kerana akan membuatkan rasa dahaga. Lagi best kalau ada performance drink Shaklee. Minuman macam hundred plus, revive tapi tiada perasa tiruan, bahan pewarna tak asli.

5. Lakukan senaman ringan.

Kita boleh lakukan senaman ringan yang tak melibatkan perut. Contohnya kaki, tangan, kepala. Supaya ianya meregang dan tak alami kesakitan apabila kurang regangan dalam tempoh yang lama. jangan jadikan alasan mengandung untuk malas bergerak tau. Bila da hampir sampai waktu due kelahiran. Banyakkan berjalan walaupun agak mengah. Minda mengawal pergerakan kita.

6. Minum Susu 

Kalau tak cukup kalsium tu yang menyebabkan sakit-sakit belakang, sakit gigi dan cramp kaki. Pregnancy kali ini, saya berjaya jauh dari sakit-sakit tersebut. happy sangat! Tahukah kita yang baby di dalam perut kita menyerap segala nutrien dan kebaikan di dalam badan kita untuk membentuk tulang, otot, dan gigi bayi. Susu ESP Shaklee setiap pagi dan Ostematrik sebelum tidur. MasyaAllah! hebat.


Ada promo tau sekarang!

farah wahidah : 01110721286

Roger saya di www.wasap.my/601110721286/setshaklee

Roger saya di www.wasap.my/601110721286/setshaklee








Comments

Popular posts from this blog

Testimoni Shaklee

TRAVEL DENGAN SHAKLEE

Testimoni Mobile Spa BOTG